zondag 9 februari 2014

Het Parfum

De voorbije twee weken heb ik een geweldig boek gelezen, namelijk Het Parfum van Patrick Süskind. Het is het soort boek dat bijblijft. Ik moet bekennen dat ik in het begin een beetje moeite had om in het verhaal te komen, maar dat is heel vlug voorbijgegaan. Als iemand van plan is dit boek te lezen kan ik alleen maar aanraden om door te bijten in het begin. Ik was in ieder geval tevreden dat ik naar mijn collega geluisterd heb en hem niet langs de kant heb gelegd.Vrijdagochtend heb ik op de trein de laatste bladzijde gelezen en tegen mijn gewoonte in heb ik geen zin om nu al een nieuw boek te beginnen.





Het verhaal gaat over Jean-Baptiste Grenouille die in het Parijs van de achtiende eeuw tussen het visafval op de vismarkt wordt geboren. Hij blijkt over uitzonderlijk scherpe reukzin te beschikken. De rest ga ik hier niet verklappen; Als je meer wilt weten dan moet je het boek lezen of eens een kijkje nemen op wikipedia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten