dinsdag 18 februari 2014

chocolade muffins

Een van mijn favoriete plaatsen op het internet om inspiratie op te doen zijn deze jongens. Ze hebben niet alleen lekkere hartige gerechten maar ook heerlijke zoetigheden. Vandaag heb ik mij laten verleiden om hun chocolade muffins te maken.


Ik zal mijn best doen om hier een Nederlandse vertaling te geven van het recept.

Ingrediƫnten:


  • 100 g donkere chocolade
  • 115 g boter
  • 275 g bloem
  • 1 theelepel natriumbicarbonaat (laat je hierdoor niet afschrikken, dit is echt wel in de supermarkt te vinden)
  • 200 g bruine suiker
  • 1 ei
  • 100 g magere natuurlijke yoghurt
  • 1/2 theelepel vanille-extract
  • 150 ml melk
  • handvol donkere chocoladedruppels.
Verdere benodigdheden:

  • cupcake of muffinblik
  • papieren cupcake of muffinvormpjes
Werkwijze:



  • Verwarm de oven voor op 190°C
  • Doe de vormpjes in het muffinblik
  • Smelt de boter en donkere chocolade in de microgolfoven of au bain-marie
  • Klop de eieren en de bruine suiker, voeg dan de gesmolten boter en chocolade toe
  • Roer de yoghurt, vanille en melk door het beslag tot alles goed gemengd is
  • Vouw de bloem en het natriumcarbonaat door het beslag
  • Vul de muffinvormpjes met het beslag
  • Strooi de chocoladedruppels over elke muffin
  • Bak 20 minuten in de oven
  • Haal uit de oven en laat even afkoelen voor ze uit het muffinblik te halen
  • Eet smakelijk

In het originele Engelstalige recept smelten ze ook nog witte chocolade om de muffins mee te versieren maar dit was mij vandaag te veel werk, en ze smaken ook lekker zo.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten