vrijdag 29 april 2016

Brei-update 29/04/2016

Veel vorderingen heb ik niet gemaakt in mijn breiprojecten. Maar het weinige dat ik gedaan heb wil ik toch eens tonen.

Aan het dekentje zijn een paar vierkantjes toegevoegd.

Dat blauwe vierkantje dat je ziet, die wol heb ik van Anna-Lena gekregen. Een pennenvriendin uit Oostenrijk. 


Met het geel vestje ben ik een paar problemen tegengekomen. Wat voornamelijk weer te maken had met het patroon niet eerst eens goed doorlezen. Dit is wat ik vorige keer had. 

En dit is wat ik nu heb. 


Niet veel vooruitgang zoals je kan zien. Ik heb het een paar keer moeten uittrekken omdat de wol alsmar van de naalden bleef glijden en ik de steken met geen mogelijkheid meer kon opnemen, grrr. Je zou denken dat ik na de derde keer mijn lesje wel geleerd heb en gebruik maak van lifelines. Maar nee hoor. Ik bleef gewoon koppig mijn zin doen. Ondertussen weet ik beter en gebruik ik dus een lifeline om toekomstige drama's te vermijden.

De trui die ik voor de echtgenoot wou breien voor vorige nieuwjaar is nog steeds niet af.


Eerlijk gezegd heb ik het opgegeven om hem verder af te werken. Het tekstpatroon was te moeilijk beschreven en ik kreeg het ribbelpatroon niet gelijk gelijnd tussen de buik en borstkas aan de voorkant. Ik ben teleurgesteld ja, maar als zelfs mijn mama niet meer weet wat ik moet doen om het goed te maken, dan is het misschien wel eens tijd om de handdoek in de ring te gooien.
Jammer, maar ik ben al op zoek naar een volgend project voor hem hoor, hij zal niet met lege handen staan.

Als laatste projecft ben ik bezig aan iets voor mijn toekomstig neefje of nichtje. Tegen acht juli moet het klaar zijn, dat is de uitgerekende datum van mijn schoonzus haar bevalling. Spannend!



Ik ga niet vertellen wat het precies is, maar ik kan wel al verklappen dat het knuffelzacht gaat worden!

kwaliteitscontrole door Sientje, het is goedgekeurd!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten