dinsdag 22 april 2014

tas

Deze tas heb ik vandaag eindelijk afgewerkt. Ik hou echt niet van afwerken. Draadjes instoppen en de verschillende delen aan elkaar naaien is niets voor mij. Ze heeft dan ook iets meer dan een week zo gelegen in onze slaapkamer.

Met een kleine tussenpoze wel omdat de echtgenoot ze eens goed wou bekijken. Dus had hij alle speldjes eruit gehaald en er achteraf niet terug ingestoken. Je kan gerust zeggen dat ik een beetje  boos was op hem. De boosheid is al zeer lang voorbij en ondertussen is de tas toch maar mooi afgeraakt.

Het originele idee komt van deze blog.
Heel erg veel heb ik niet aangepast. Ik heb wel meer steken opgezet omdat ik met dunnere naalden en dunnere wol werkte, maar toch nog een redelijke tas wou hebben. Het aantal steken dat ik heb moeten afkanten voor het handvat is dan ook iets meer dan in deze beschrijving staat.
Ik heb de tas gebreid op naalden met knop nr.3 en de wol die ik gebruikt heb is SMC Fine Color in de kleur Kardinal.
Dit garen is zelfstrepend waardoor het super gemakkelijk is om een streepjespatroon in je werk te steken. Ik ben alvast een zelfverklaarde fan van het zelfstrepende garen, tenminste als het voor niet al te grote projecten is. Een hele trui zou ik niet breien hiermee, maar dat is dan weer persoonlijke smaak.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten