dinsdag 1 april 2014

koekjes en thee

Onlangs ben ik in Dille & Kamille deze geweldige koekjesvormpjes tegengekomen.


Die kon ik toch onmogelijk laten liggen. Dit is iets wat jullie nog niet weten van mij, maar ik ben een ongelooflijk grote theedrinker. Als het even kon zou ik de hele dag door thee drinken. Dus dan zijn deze theepotvormpjes ideaal.
Ik heb mijn gebruikelijk koekjesrecept gebruikt hiervoor.

ingrediƫnten:


  • 350 g boter
  • 300 g suiker
  • 2 eieren
  • 600 g bloem (gezeefd)
werkwijze:

  • Laat de boter op kamertemperatuur komen
  • Voeg de eieren toe
  • Voeg de suiker toe
  • Meng de bloem kort onder
Dit is het deeg dat je dan ongeveer moet krijgen:




Wat ik dan altijd doe is het deeg in twee delen en 1/2 deel laat ik ingepakt in doorzichtige folie ongeveer een halfuurtje rusten in de koelkast, terwijl ik het andere deel (ook ingepakt in doorzichtige folie) in de diepvries steek om later te gebruiken.



  • Rol het deeg uit op een bebloemd oppervlak
  • Steek de vormpjes uit en leg ze op een bakplaat bekleed met bakpapier
  • Bak ze ongeveer 8 minuten in de oven op 180°C
  • Haal ze uit de oven en laat even afkoelen

Ze zijn klaar om op te eten  nu, maar ik heb ze nog versierd met kant en klare rolfondant.


Het enige wat hierbij nog ontbreekt is een vormpje van een theekopje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten