dinsdag 17 januari 2017

Zet de handrem op!

Mijn laatste FO van 2016 is deze handbrake sjaal.



Het patroon is origineel bedoeld voor een col maar ik heb er toch een sjaal van gemaakt. Er moesten teveel steken opgezet worden voor de col versie naar mijn zin. En zo kon ik zelf bepalen hoe lang hij ging worden.
De ontwerper is Dan Jones van de Bakery Bears podcast op Youtube. Origineel was het bedoeld om verschillende organisaties die vechten tegen kanker te steunen. Je betaalde ongeveer 1 pond en die ging dan rechtstreeks naar deze initiatieven. Later is het gratis geworden en nu kan dus iedereen dit maken. Als iemand zich geroepen voelt hier is de link. (wel enkel in het Engels verkrijgbaar)


Het was een waar genot om te maken, De instructies waren glashelder en ik heb geen enkele keer moeten uittrekken. Iets wat mij normaal gezien toch wel een keer of twee in een project overkomt. Het was zelfs zo leuk breien dat ik er eigenlijk nog wel eentje wil maken.

Deze foto is op een ander moment van de dag genomen waardoor de kleur veel feller uitkomt dan hij eigenlijk is


Geen opmerkingen:

Een reactie posten