vrijdag 2 december 2016

Vele hemels boven de zevende

Dit boek heb ik tweemaal gelezen. De eerste keer toen ik zelf nog helemaal niet doorhad dat ik een depressie had, en de tweede keer toen het al veel beter begon te gaan met mij.


De eerste keer dacht ik dat iedereen zich voortdurend voelde zoals het hoofdpersonage Eva. Ze is heel herkenbaar voor mij, misschien juist daarom dat ik het zo moeilijk had om sympathie voor haar op te brengen. Ze deed teveel dingen waar ik mij bij mijzelf aan erger, zoals excessief piekeren en doemscenario's bedenken.

De tweede keer kon ik al wat meer begrip opbrengen voor haar.

Naast Eva zijn er nog vier andere personages, Lou haar nichtje, Elsie haar zus, Casper en Jos. Al deze verhaallijnen worden mooi samengeweven tot een sterk geheel.

Ik heb mij geƫrgerd, gelachen, gehuild en vooral genoten van de schrijfstijl van Griet Op de Beeck.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten