donderdag 10 maart 2016

Discworld

De laatste tijd heb ik nogal vaak nood gehad aan een klein opkikkertje. Soms kan een dampende kop thee al wonderen doen.


Maar nog veel vaker grijp ik naar een boek. Vooral de boeken van Sir Terry Pratchett zijn een goede remedie om uit een dipje te geraken. En dan heb ik het vooral over zijn Discworld serie.


Zoals je kan zien heb ik hier een behoorlijke stapel van en zien de boeken er goed geliefd uit. Deze boeken zijn een fantastische mengeling van fantasy elementen en geweldige humor.
Elk Discworld verhaal speelt zich af op een schijf op de rug van vier olifanten die op hun beurt op de rug van een reusachtige schildpad staan.


Het eerste boek heet 'The colour of magic' maar je kan in gelijk welk verhaal inspringen. Ze zijn maar losjes met elkaar verbonden.
Zelfs in mijn meest donkere momenten slaagde Terry Pratchett erin om mij te doen glimlachen. Toen ik nog de trein nam naar Brussel heb ik vaak vreemde blikken mijn richting toegeworpen gekregen omdat ik luidop zat te lachen achter mijn boek.


Ik kan het iedereen alleen maar aanraden als je even nood hebt aan wat humor in je leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten