woensdag 11 juni 2014

WIP woensdag juni

Vorige maand heb ik gezegd dat ik wat meer regelmaat in deze blog wou krijgen door elke eerste woensdag van de maand te tonen waar ik mee bezig ben in de wereld van het breien.
Vorige week is het mij niet gelukt om iets te posten wegens op vakantie zijn. En na de vakantie kwam Mie Graine op bezoek waardoor er van bloggen niets in huis kwam. Maar nu is de hoofdpijn weg en kan ik weer zonder problemen achter een computer zitten.

Hoewel ik wel iets mee had om aan te werken heb ik op reis helemaal niets gebreid. Geen nood, geen nood, daarvoor en daarna heb ik wel vlijtig gewerkt.

Om te beginnen is het rugpand van de oranje trui volledig af. (Buiten hier en daar een draadje instoppen dan.)


Ik had alles mee op reis om aan het voorpand te beginnen, maar dat staat dus voorlopig nog niet op de naalden. Er was overdag dan ook zodanig veel te beleven en te doen in Toscane dat ik 's avonds echt te moe was om te breien. En als ik moe ben maak ik fouten, nee bedankt dus. Het enige waar ik nog toe in staat was was zéér lichte lectuur lezen. Ik denk dat ik dit weekend wel aan het voorpand ga beginnen.

Bij de roze trui ben ik begonnen aan de minderingen.


Ik had nog nooit eerder Raglan minderingen gedaan en ik moet zeggen dat ik het een mooie en vooral handige manier van minderen vind.

Dan heb ik vorige keer ook nog deze getoond die toen nog lagen te blocken.


Ondertussen zijn ze af en worden ze toch wel frequent gebruikt. ik gebruik er zelfs nu een om mijn tas thee op te zetten terwijl ik dit schrijf. (Naast bak- en breiverslaafd ben ik ook nog verslingerd aan thee, voor mij is het daar nooit te warm voor.)

De onderlegger in actie :-)

En als laatste ben ik hier mee bezig.


Nu lijkt het nog op niet veel maar eens het afgewerkt is moet dit een waterlelie voorstellen. Het patroon komt uit bloemen breien van Susie Johns. Een zeer mooi klein boekje met 20 patronen voor de meest uiteenlopende bloemen, van cactus tot roos tot waterlelie.

Voorlopig is dit alles waar ik aan aan het werken ben.
Volgende maand volgt er een nieuwe update. En ik zal proberen op tijd te zijn hiermee deze keer :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten