maandag 19 mei 2014

vanille wafeltjes

Deze heerlijke wafels komen uit mijn schriftje met recepten. Al 2 gedaan, nog 10 te gaan. Als je niet weet waarover ik het heb, bekijk dan zeker eens mijn brownieblog hier.
Vorige week zondag was het moederdag en dat leek mij de ideale gelegenheid om ze eens uit te proberen.
Ze zijn lekker zacht en smaken heerlijk met een beetje suiker of zelf choco erbovenop.
Als je niet van plan bent om ze uit te delen stel ik voor om het recept te halveren. Je kan namelijk een heleboel wafels krijgen uit 1kg bloem.

Ingrediƫnten:


  • 1 kg bloem
  • 15 g bakpoeder
  • 1/2 l melk
  • 400 g boter
  • 20 g vanillesuiker
  • 5 eieren
  • 600 g kristalsuiker
benodigdheden:

  • wafelijzer
Recept:

  • Smelt de boter op het vuur
  • Klop de suiker en eierdooiers op tot ze bijna wit zien en voeg toe aan de boter
  • Voeg de melk toe aan het beslag
  • Klop het eiwit op en spatel onder het beslag
  • Bak een ongeveer een koffielepel beslag per keer af in het wafelijzer, dit duurt tussen de twee en de vijf minuten, afhankelijk van de grootte van de wafel(ik heb hier wel een iets grotere lepel gebruikt, ik wou echt goed grote wafels).
  • Eet smakelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten