zaterdag 7 februari 2015

parade van truien

Er zijn een paar dingen afgewerkt ten huize Gebreide Baksels. Al een hele tijd terug liet ik jullie deze twee projecten zien.




Ondertussen zijn deze van de naalden gehaald, de draadjes zijn ingestopt en alles is in elkaar gezet. En deze zien er zo uit.



Hoewel de roze trui een zeer simpel patroon is heeft het toch even geduurd voor hij helemaal af was. Ik heb heel veel concentratieproblemen gehad en het patroon lezen ging dus niet zo goed. De gewone rijen tricotsteek dat ging nog maar vanaf het moment dat de minderingen kwamen ging het wat minder. Ik ben dan ook een paar keer moeten herbeginnen met de minderingen voor zowel het voorpand als het achterpand. Tegen de tijd dat ik bij de mouwen kwam was de concentratie al iets beter en daar heb ik dus niet zoveel problemen mee gehad. Ondertussen heb ik toch een mooie trui die telkens weer uit de wasmand met propere was wordt gevist.



Omdat de concentratie toch al beter was heb ik besloten om dan maar verder te werken aan de oranje trui.
Hier en daar zit er wel een foutje in, maar het stoort mij niet zo erg. Eigenlijk vind ik dat het wel past bij mij. Er zit ook af en toe een klein foutje in mij. :-)


En dan heb ik nog een extraatje in petto.
Dit heeft mijn mama voor mij gemaakt. Het is ook zo een van die dingen die je elke dag zou willen dragen, zo lekker zacht is het.





Het is een vrij simpel rechttoe rechtaan patroon in tricotsteek. De prachtige hals heeft ze er wel zelf bij bedacht (de foto doet hem geen recht, maar hij is echt heel mooi).Het kleurverloop van het garen is ook fantastisch. Het is Rowan Kidsilk Haze Stripe maar ik weet niet meer juist in welke kleur. Ik denk Vivid al ben ik het niet zeker.
En er is goed nieuws, mama heeft nog een redelijk groot restje van deze wol en is voor mij nu een sjaal aan het breien. Ik toon deze zeker als hij af is en lekker rond mijn nek gedrapeerd.

Tot de volgende keer,
Laurien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten