dinsdag 28 januari 2014

Sjaals

Een van de eerste dingen die ik ooit gebreid is een sjaal. Een simpele boordsteek 1/1 maar door de kleur en de kwaliteit van de wol die ik van mijn schoonmoeder gekregen heb werd dit zeer mooi.

Er zit hier en daar een klein foutje in, maar geen kat die dat op het eerste zicht merkt.

Ondertussen heb ik wel nog wat andere dingen gebreid maar sjaals blijft toch een van mijn lievelingsdingen om te doen op breigebied.
Hieronder kan je een kleine selectie zien van een aantal sjaals die ik gemaakt heb.

Op de foto is het niet duidelijk te zien maar het is een sjaal met een zigzagpatroontje in. Een van de eerste 'moeilijkere' steken die ik ooit uitgeprobeerd heb.

 Deze sjaal heb ik gemaakt voor mijn man (toen nog vriend). Ik weet eerlijk gezegd niet meer precies welke steek ik hiervoor gebruikt heb. Het komt alleszins uit een oud boekje met steken van mijn mama. Misschien vind ik het ooit nog terug. Hij wordt af en toe gedragen door manlief dus ik denk wel dat hij hem mooi vindt. :-)


En dit is de meest recente sjaal die ik gemaakt heb. De steek is een honingraatsteek. De eerste keer dat ik met een kabelnaald werkte. Voor mij is het resultaat geslaagd.

Op dit moment ben ik bezig met deze wol een sjaal voor een vriendin haar verjaardag te maken. Ik ga nog niet verklappen welke steek ik hier gebruik, anders is het geen verrassing meer natuurlijk.

Ik heb nog wel een aantal sjaals gebreid maar die zijn meestal als cadeautje de deur uit gegaan zonder dat ik er een foto van genomen heb.

Tot de volgende,
Laurien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten